FANDOM

WWE World Heavyweight Championship
WWECHAMP
Roster Główny
Najwięcej razy posiadania John Cena - 16 razy
Obecny posiadacz Roman Reigns
Poprzedni posiadacz A.J Styles
WWE World Heavyweight Championship – Jest on pasem mistrzowskim organizacji World Wrestling Entertainment.

HistoriaEdytuj

Pierwszym mistrzem był Buddy Rogers zdobywając pas 29 kwietnia 1963 roku. WWE Championship był wówczas znany pod nazwą World Wide Wrestling Federation (WWWF) World Heavyweight Championship, lecz w 1971 słowo "World" zyskało na sile kiedy to WWWF przeszło do National Wrestling Alliance. W 1979 nazwa federacji uległa zmianie na World Wrestling Federation, a tytuł zmienił nazwę na WWF Heavyweight Championship. Kiedy WWF opuściło National Wrestling Alliance w 1983 tytuł zmienił nazwę na WWF World Heavyweight Championship. Tytuł zyskał nazwę WWF Championship w 1998, wtedy to na pasie mistrza federacji WWF nigdy więcej nie używano słów "World Heavyweight".

W roku 2013 pas WWE, może i nawet dwa pasy miał Randy Orton, po jakimś czasie został pokonany na Elimination Chamber przez Daniela Brayana, obecnym nosicielem pasa jest właśnie on. Jego wrogiem jest Kane, który na najbliższym Exterme Rules chciał tej walki o pas mistrzowski.

W marcu 2001 World Wrestling Federation zakupiło World Championship Wrestling. W wyniku tego Vince McMahon zorganizował "inwazję" zawodników z WCW i ECW do WWF. W wyniku tej inwazji doszło do zjednoczenia pasa WCW Championship z pasem WWF Championship na gali Vengeance 2001. W wyniku tego Chris Jericho pokonał WCW Championa The Rocka i WWF Championa Steve Austina zdobywając oba tytuły i zostając pierwszym WWF Undisputed Championem.

WWF zmieniło nazwę na WWE i powstały dwa rostery RAW i SmackDown!, na których pas WWE Undisputed Championship' mógł być zdobyty. Jednakże kiedy Brock Lesnar zdobył pas WWE Undisputed Championship, podpisał kontrakt na wyłączność z rosterem SmackDown, że tylko na tym rosterze może być broniony ten pas. W wyniku tego roster RAW pozostał bez ważnego pasa mistrzowskiego. W wyniku akcji Lesnara menadżer RAW Eric Bischoff zaprezentował pas World Heavyweight Championship (dawny pas mistrzowski WCW) jako mistrzostwo świata na Raw wręczając pas Triple H 'owi. WWE Undisputed Championship nie może być dłużej nazywany "Undisputed" (niekwestionowany), ponieważ należy tylko do jednego rosteru. W wyniku czego tytuł WWE Undisputed Championship zmienił ostatecznie nazwę na WWE Championship.

Mistrzostwo WWE było na Smackdown do 6 czerwca 2005 roku, kiedy to ówczesny WWE Champion John Cena przeszedł w wyniku Draftu na RAW. WWE Championship powrócił na Smackdown 3 lata później, gdyż podczas Draftu 2008 ówczesny WWE Champion Triple H przeszedł na SD, lecz 13 kwietnia 2009 roku WWE Title powrócił na Raw, gdzie jest do dziś.

Najwięcej, 11 razy pas posiadał John Cena 8 razy HHH, po 6 razy pas zdobyli: Hulk Hogan, Stone Cold Steve Austin i Randy Orton, 5 razy Bret Hart, The Undertaker i Kurt Angle.

Siedmiu wrestlerów trzymało pas dłużej niż 365 dni bez przerwy: Bruno Sammartino, Pedro Morales, Bob Backlund, Hulk Hogan, Randy Savage, John Cena i CM Punk. Bruno Sammartino] jest jedynym wrestlerem, który dwukrotnie trzymał pas ponad rok bez przerwy. Pierwsza passa trwała 2803 dni (7 lat 8 miesięcy i 1 dzień), natomiast druga 1237 dni (3 lata 4 miesiące i 20 dni). Pierwsze panowanie jest uznawane za najdłuższe w wrestlingu.Obecnym mistrzem jest Roman Reigns

Wygląd pasa WWEEdytuj

Specjalny pas WWE wykonywany był dla:

Ultimate Warrior - białe, niebieskie i fioletowe paski skórzane
  • Steve Austin z pasem "Smoking Skull"
  • Edge z pasem "Rated R Spinner"
  • John Cena z pasem 'Spinner' WWE
  • The Miz z pasem WWE z jego inicjałem na środku

"Stone Cold" Steve Austin - pas "Smoking Skull"

John Cena - Spinner z logo WWE na środku

Edge - Zmodyfikowany spinner "Rated-R Superstar"

The Miz - Spinner z logo WWE do góry nogami na podobieństwo "M", (które oznaczało Miz.)

Znacznie większa wersja pasa została stworzona dla André the Giant przed WrestleMania III, chociaż nigdy nie nosił go jako mistrz.  Własna wersja pasa mistrzowskiego została zaprojektowana i wykonana przez The Rock'a, który opisywany był jako jego znak rozpoznawczy logo "Braham Bull" w centrum jako odpowiedź na pas "Smoking Skull" Austina, ale przez niewiadome powody nigdy nie pojawił się w telewizji. Podobnie Edge miał pierwotnie zaprojektowany zupełnie inny zmodyfikowany pas niż "Rated R Spinner", którego design wykorzystał do jego drugiego panowania, jednak plany zostały zmieniony z powodu ograniczeń czasowych.

"Spinner" projekt pasa, na którym znalazło się złoto i diament bling-bling, czyli styl odzwierciedlający charakter Johna Ceny hip-hopowy stał się głównym wyglądem pasa WWE Championship jod 11 kwietnia 2005 r. do 18 lutego 2013. Pas przestał się kręcić na No Mercy 2007, ale wrócił ponownie podczas konfliktu The Rocka z CM Punk'iem.

Na Raw 18 lutego 2013 , The Rock zaprezentował nowy wygląd pasa WWE Championship. Nowy tytuł (który został częściowo zaprojektowany przez Orange County Choppers amerykańskiej sławy Chopper) znajduje się czarny pasek oraz diamentowe logo WWE z przodu z napisem "Champion" bezpośrednio pod "W", z logo WWE po bokach. Charakterystyczną cechą tego pasa jest to, że nie ma tabliczki znamionowej na mistrza. Zamiast tego płyty boczne mogą być dostosowane do obecnego Championa - jego logo / insygnia.

Projekty płytowe boczne dla posiadaczy tego pasa to:

"Brahma Bull " logo z Dwayne The Rock Johnson
"Hustle, Loyalty, Respect" (po lewej) oraz "U ₡ ME" (z prawej) John Cena

Poprzednie nazwyEdytuj

Nazwa tytułu Lata
WWF World Heavyweight Championship 1963 - 1979
WWF Heavyweight Championship 1979 - 1983
WWF World Heavyweight Championship/WWF Championship 1983 - 9 grudnia 2001
WWF Undisputed Championship/Undisputed WWF Championship 9 grudnia 2001 - 6 maja 2002
WWE Undisputed Championship 6 maja 2002 - 2 września 2002
WWE Championship

od 2 września 2002

WWE World Heavyweight Championshipp od 2013 do ???

Chronoligczna lista zdobywców pasa WWEEdytuj